سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

  • ۰
  • ۰

به روز رسانی گسترده الگوریتم های  اصلی گوگل در اوایل  هفته پیش منتشر شده است. برخی شایعات  که درباره ی به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل بود؛ در روز دوشنبه توسط گوگل تایید شده است. برخی از سایت ها ممکن است بتوانند رتبه های خود را بهبود بخشند؛ درحالی که برخی سایت ها ممکن است تغییری منفی کنند و رتبه شان افول کند یا هیچ تغییری در بهبود رتبه شان مشاهده نشود.

گوگل در توییتر پستی را منتشر کرد که در این پست گفته شده الگوریتم گسترده اصلی را به روز رسانی کرده است. این توییت در روز دوشنبه منتشر شد. همچنین گوگل اعلام کرده که به روز رسانی به طور مرتب در طول سال انجام می­شود و به ارتباط این به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی با به روز رسانی های قبلی اشاره می­کند.

به روز رسانی الگوریتم های گوگل

گوگل توضیح می­دهد که به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل چندین بار در سال اتفاق می­افتد و در آن زمان تعدادی از سایت ها ممکن است متضرر شوند یا بهبود یابند. هیچ راهی وجود ندارد که وب سایتی بتواند برای بهبود رتبه بندی سایت خود در موتور جستجوی گوگل این الگوریتم ها را دور بزند. در واقع  برای ادامه روند بهبود کیفیت کلی سایت شما باید تلاش کنید و طبق روش های پیشنهادی بهبود سایت پیش بروید؛ تا در دفعات بعدی که گوگل این الگوریتم ها را به روز رسانی می­کند، وب سایت شما پاداش بگیرد. پس وب سایتی که قبلا از روش های درست سئو استفاده کرده با به روز رسانی این الگوریتم ها به سود حاصل از کار خود رسیده و بهبود رتبه وب سایت را منجر خواهد شد.

 

در این جا نگاهی به بیانه ای که درباره ی به روز رسانی گسترده الگوریتم های گوگل منتشر شده است می­اندازیم:

گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییر ایجاد شده برای بهبود نتایج وب سایت ما منتشر می­کند. برخی از این تغییرات روی پیشرفت های خاصی متمرکز هستند؛ برخی تغییرات گسترده ای دارند. هفته گذشته به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل منتشر شد. این کار به طور مرتب چندین بار در یک سال انجام می­شود. توجه داشته باشید که در هر به روز رسانی برخی وب سایت ها ممکن است ریزش داشته باشند یا به دستاوردهای خوبی برسند.

در صفحات نیز، هیچ مشکلی با صفحاتی که ممکن است در حال حاظر کمتر مورد استفاده قرار بگیرند وجود ندارد؛ در عوض تغییراتی در سیستم های ما ایجاد شده است که برای صفحاتی که قبلا پاداش داده شده بودند استفاده می­شود. هیچ مشکل ثابتی برای صفحاتی که ممکن است کمتر به روز رسانی شوند وجود ندارد به جز تمرکز بر روی ساخت محتوای عالی. هر زمان ممکن است محتوای شما نسبت به سایر صفحات افزایش یابد.

در اینجا تائیدیه به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل در روز دوشنبه می­بینید:

در روز دوشنبه، ما یک به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی را منتشر کردیم. این کار به طور مرتب در طول سال انجام می­شود.

برای اطلاعات در این باره، توییت ما را از ماه پیش در لینک زیر ببینید.

https://t.co/uPIEdSu6xp

 

معرفی الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم پاندا

پاندا نام یکی از الگوریتم های شرکت گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها می­باشد. این الگوریتم در سال 2011 برای اولین بار شروع به کار کرد. از زمان پیدایش الگوریتم گوگل پاندا تا به امروز به روز رسانی های فراوانی شده است. گوگل این الگوریتم را برای جلوگیری از تقلب و کپی کردن مطالب و در حقیقت در راستای حمایت از ناشران مطالب و همچنین تولید محتوای خوب ابداع کرده است. الگوریتم پاندا بسیار قوی است و به سرعت مطالب کپی را تشخیص می­دهد. هرچه بازدیدکنندگان یک مطلب بیشتر باشد آن مطلب بهتری است و مورد توجه الگوریتم های گوگل خواهد بود.

  • الگوریتم پنگوئن

پنگوئن نام یکی دیگر از الگوریتم های شرکت گوگل برای رتبه بندی و یا اسپم وب سایت ها است.این الگوریتم در سال 2014 شروع به کار کرد. این الگوریتم یکی از قوی ترین الگوریتم های گوگل و آخرین الگوریتم معرفی شده توسط گوگل می­باشد. وظیفه این الگوریتم مبارزه با سئو بیش از حد وب سایت ها و استفاده از روش های نادرست معروف به سئو کلاه سیاه است. در حقیقت خرید و فروش لینک، لینک های اسپم، لینک های خارجی زیاد، محتوای تکراری و … را تشخیص داده و بر اساس این معیارها به رتبه بندی سایت ها می­پردازد.

  • الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم برای دست یافتن به نتایج بهتر در هنگام جستجوی کاربران توسط گوگل ابداع شده است. مرغ مگس خوار پرنده بسیار کوچکی است که سرعت بال زدن هایش بسیار بالا است و در هنگام پرواز بالهایش قابل مشاهده نیست. دلیل انتخاب این نام برای این الگوریتم نیز شیوه ی جدیدی بود که در ایندکس کردن صفحات در موتور جستجوی گوگل پدید آمد می­باشد.  این الگوریتم تغییری در رتبه بندی سایت ها به وجود نمی­آورد و تنها به جستجوی بهتر برای کاربران کمک می­کند؛ با این حال می­تواند در رتبه بندی به نفع بعضی سایت ها و به ضرر برخی سایت های دیگر عمل کند. بهترین کار استفاده از تعداد مناسبی برچسب به طوری است که به جای کاربران فکر کنیم و ببینیم چه کلماتی را چگونه جستجو می­کنند.

  • الگوریتم کبوتر

این الگوریتم نتایج جستجوهای کاربران را به صورت محلی نمایش می­دهد. منظور از محلی یعنی نمایش نتایج برحسب موقعیت مکانی فرد جستجو کننده است. این الگوریتم تاثیری منفی بر بهینه سازی وب سایت شما نخواهد داشت و اگر از شیوه های صحیح سئو استفاده کنید باز هم رتبه های خوب گوگل را کسب خواهید کرد.

اساس کار گوگل مپ بر پایه همین الگوریتم کبوتر بنا شده است. برای مثال اگر شما در گوگل به دنبال کافه باشید، کافه های اطراف را به شما نمایش خواهد داد. این الگوریتم از الگوریتم های مفید و بسیار کمک کننده برای کاربران گوگل به شمار می­رود

در این مقاله ما به بررسی به روز رسانی گسترده الگوریتم های گوگل و همچنین معرفی مهمترین الگوریتم ها پرداختیم. الگوریتم های دیگری نیز وجود دارند که به اندازه ی الگوریتم های بیان شده مهم نیستند یا نسخه های قدیمی و قبلی الگوریتم های اصلی هستند.در تولید محتوا و سئو سایت همواره باید از روش های درست استفاده کرد تا وب سایت ما رتبه خوبی کسب کند و توسط این الگوریتم ها دچار پنالتی نشویم.

ترجمه از سایت searchengineland

منبع: سئو سایت نوپرداز